ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΟΝΟΓΡΑΦΙΕΣ

ΓΙΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΟΡΑΣΗΣ

Επιστροφή στη Λίστα Επαγγελμάτων

 

"ΤΗΛΕΦΩΝΗΤΗΣ"

Το επάγγελμα του τηλεφωνητή είναι ίσως το πιο δημοφιλές στην επαγγελματική αποκατάσταση των τυφλών και των ατόμων με προβλήματα όρασης στη χώρα μας.

ΜΕΝΟΥ:


Περιγραφή επαγγέλματος:
Είναι ο υπάλληλος που εργάζεται σε τηλεφωνικό κέντρο και μεριμνά για τη διεξαγωγή της τηλεφωνικής σύνδεσης και επικοινωνίας.  Ο τηλεφωνητής δέχεται όλες τις τηλεφωνικές κλήσεις που γίνονται στο τηλεφωνικό κέντρο και τις προωθεί στον τελικό αποδέκτη τους. Οι κλήσεις μπορεί να είναι αστικές- υπεραστικές- διεθνείς ή ακόμη κλήσεις από πλοία που ταξιδεύουν.
Οι αρμοδιότητες και τα καθήκοντα του τηλεφωνητή εξαρτώνται από το χώρο εργασίας του. Αν εργάζεται στον ιδιωτικό τομέα, παρέχει πληροφορίες, συνδέει το άτομο που καλεί με το άτομο με το οποίο θέλει να μιλήσει και φροντίζει για την αποστολή και λήψη τηλεομοιοτυπιών (φαξ). Αν εργάζεται στον τομέα των δημοσίων υπηρεσιών τηλεφωνίας, παρέχει πληροφορίες καταλόγων, συνδέει το άτομο που καλεί με το άτομο με το οποίο θέλει να μιλήσει και δέχεται κλήσεις για βλάβες και παράπονα και τις προωθεί στο αρμόδιο τμήμα.

Επιστροφή στο μενού

 

Ιδιαίτερα προσωπικά χαρακτηριστικά και Ικανότητες:
Ο τηλεφωνητής είναι απαραίτητο να διαθέτει ευγένεια, εχεμύθεια, φιλικότητα, κριτική σκέψη, συναισθηματική ωριμότητα, ευσυνειδησία, επινοητικότητα, κοινωνική δεξιότητα και ευχέρεια λόγου. Επίσης, χρειάζεται να είναι αυτάρκης, συνεπής και να διαθέτει υπομονή, αντοχή και ψυχραιμία, ώστε να μπορεί να αντιμετωπίζει ανυπόμονους ή δύστροπους συνομιλητές. Απαραίτητη είναι, ακόμη, η επιδεξιότητα και η ταχύτητα στο χειρισμό του τηλεφωνικού κέντρου, ενώ πολύ σημαντικό είναι να μπορεί να ανταποκριθεί σε δουλειές γραφείου.
Πολύ σημαντικά προσόντα για τον τηλεφωνητή θεωρούνται η ετοιμότητα λόγου, η ταχύτητα ενεργειών και η ικανότητα άμεσης αντίληψης και κατανόησης των θεμάτων που αιτούνται μέσω κάθε κλήσης.

Επιστροφή στο μενού

 

Σπουδές - Εκπαίδευση:
Για την άσκηση του επαγγέλματος απαιτείται απολυτήριο λυκείου και η γνώση μιας τουλάχιστον ξένης γλώσσας. Τα άτομα με προβλήματα όρασης μπορούν να φοιτήσουν σε κάποιο ΙΕΚ στην ειδικότητα: « Χειριστές τηλεφωνικού κέντρου.»

Επιστροφή στο μενού

  

Περιβάλλον ενασχόλησης:
Ο τηλεφωνητής απασχολείται σε τηλεφωνικά κέντρα επιχειρήσεων και οργανισμών, σε εταιρίες παροχής υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας ή σε δημόσιες υπηρεσίες τηλεφωνίας.

Επιστροφή στο μενού

 

Επαγγελματικές συνθήκες:
Ο τηλεφωνητής εργάζεται ατομικά σε κλειστό χώρο γραφείου, συχνά κάτω από συνθήκες άγχους και έντασης, αφού οι κλήσεις είναι συνεχείς. Ο τηλεφωνητής μιλά με κόσμο, αλλά δεν έχει επαφή μαζί του. Αυτή η καθημερινή απρόσωπη επαφή με τους συνομιλητές και οι επαναληπτικές κινήσεις πολλές φορές κουράζουν και επιφέρουν ανία. Εργάζεται σχεδόν απομονωμένος από τους υπόλοιπους εργαζόμενους, καθώς δεν μπορεί να μετακινηθεί από τη θέση του χωρίς κάποιος να τον αντικαταστήσει. Επιπλέον δεν φαίνεται η δουλειά που παράγει. 
Στον ιδιωτικό τομέα το ωράριο εργασίας του εξαρτάται από τη λειτουργία και τις ανάγκες της επιχείρησης, ενώ στο δημόσιο τομέα είναι συνήθως κυλιόμενο με απαιτήσεις νυχτερινής απασχόλησης και σπάνια περιλαμβάνει υπερωρίες.

Επιστροφή στο μενού

 

Μέλλον:
Στη σημερινή εποχή, εξαιτίας της αυτοματοποίησης της τηλεφωνίας, της κινητής τηλεφωνίας και των εξελίξεων της τεχνολογίας, η ζήτηση για τηλεφωνητές στην αγορά εργασίας έχει περιοριστεί και λογικά στα επόμενα χρόνια θα συρρικνωθεί ακόμη περισσότερο.
Οι αμοιβές των τηλεφωνητών κινούνται σε μέτρια επίπεδα.

Επιστροφή στο μενού

Επιστροφή στη Λίστα Επαγγελμάτων